First Impression Aku Terhadap BloG.


Dulu, pemikiran aku terhadap blog sangat sempit. Aku anggap takde makna pon kalau ada blog ni.

"Blog? Heh, pasal luahan hati je. Buat apa ada blog?"

Tula first impression aku terhadap blog. Bila dengar blog je, aku akan terus cop ianya tempat melepaskan perasaan. Tempat luahkan segala yang terpendam di hati..

Kenapa aku berfikiran macam tu? Haha.. Semuanya terima kasih kepada kawan-kawan perempuan aku. Ramai diantara diorang yang ada blog. Tapi bila aku tengok blog diorang. Semuanya lebih kurang je. Entri emo penuh di blog. Si dia, jantung hati. Geram dengan orang itu, gaduh dengan orang ini. Bla bla..

"Lorh, kalau la blog memang tujuan macam ni. Tak ingin aku ada blog".

Aku tak pandang blog. Member perempuan aku kata dia ada blog. Aku just kata. "Owh, ok". Sebab aku dah tau sangat apa isi blog dia tu. Kuikui..

Tapi, persepsi aku tentang blog mula berubah. Aku kenal seorang kawan lelaki kat alam maya ni menerusi chatroom. Dia kata dia ada blog. Dan terangkan segala-galanya kat aku tentang blog.

Dia siap setupkan untuk aku satu blog guna free hosting. Blog wordpress. Ya, first time aku berblog adalah dengan wordpress. Kat situ aku mula belajar perlahan-lahan tentang blog.

Entri bercelaru, ayat tunggang-langgang. Dah tulis separuh, blur, pastu delete. Edit theme blog, blogwalking. Semua tu terkedek-kedek aku belajar sendiri.

Time flows, banyak ilmu blogging yang aku dapat. Ternyata, blog bukanlah hanya tempat utk luahkan perasaan. Tapi jugak sebagai medium untuk berkongsi ilmu dan pendapat. Tu yang paling penting.

Dan sekarang ni kalau orang tanya aku, "Best ke ada blog ni?"..

Jawapan aku, "Best la, rugi kau takde blog tau". Kehkeh...



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

37 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...